Pay Per Click – Płatność za kliknięcie (PPC) to model reklamy online, w którym przychody są generowane za pośrednictwem kwalifikujących się sponsorowanych reklam typu click-through. PPC to element reklamy w wyszukiwarkach, w którym reklamodawcy licytują trafne słowa kluczowe.
Co oznacza Pay Per Click?
Wydawcy internetowi zazwyczaj sprzedają reklamy w oparciu o koszt wyświetlenia (CPI lub CPM), aby zminimalizować ryzyko. Większość wydawców internetowych nie jest w stanie sprzedać wszystkich reklam w ten sposób. Dlatego przynajmniej niektóre elementy zasobów reklamowych są sprzedawane za pośrednictwem PPC.
PPC i koszt kliknięcia (CPC) są zasadniczo synonimami, ale mają pewne niuanse. Niektórzy uważają PPC za ogólne określenie branżowe odnoszące się do płatnego ruchu, podczas gdy CPC odnosi się do konkretnych kosztów kliknięcia. Innymi słowy, Google jest największym graczem w branży PPC, w porównaniu z 25 centami płaconymi za konkretną reklamę CPC.