Landing Page to każda strona internetowa, na którą użytkownik trafia po kliknięciu hiperłącza. Definicja strony docelowej zmieniła się z synonimu strony głównej witryny na dowolną stronę w witrynie, do której prowadzą linki z innego miejsca w sieci. Strona docelowa to zazwyczaj stały adres URL indeksowany przez wyszukiwarki, w przeciwieństwie do tymczasowego powitania lub stron przeskoku, które służą do kierowania ruchu na witrynę w celach marketingowych.
Czym jest Landing Page
Podobnie jak w przypadku wielu wczesnych terminów z sieci WWW, definicja strony docelowej odbiega od jej pierwotnego znaczenia. Strony docelowe były kiedyś głównym celem działań marketingowych, więc większość witryn utrzymywała kilka stron na potrzeby różnych kampanii oprócz strony głównej. Koncepcja polegała na tym, że użytkownicy wchodzili na spersonalizowane strony docelowe, a następnie klikali, aby przejść do wybranej treści, zapisywali się na listę e-mailową lub wykonywali dowolną czynność.
Wyszukiwarki zmieniły ten stan rzeczy, przekształcając każdą stronę z treścią odpowiednią dla danego zapytania w stronę docelową. Oznaczało to, że strony internetowe musiały skupić się na stworzeniu spójnego wyglądu i rozprzestrzenianiu kampanii marketingowych na całą witrynę, zamiast koncentrować się na upiększaniu kilku stron i generowaniu tam ruchu.