Co oznacza Testy A/B?
Testy A/B to internetowa taktyka marketingowa, w której różne wersje produktu są używane, aby sprawdzić, którą wersję preferują użytkownicy lub konsumenci. W przypadku produktów online, takich jak strona internetowa, kampania e-mailowa lub reklama, testowanie A/B można przeprowadzić stosunkowo łatwo i szybko uzyskać wyniki dzięki natychmiastowym i szczegółowym analizom otrzymywanym przez testerów.
Testy A/B jest również znane jako testowanie dzielone lub testowanie wiaderkowe.
Techoteka wyjaśnia Testy A/B
Test A/B to po prostu sposób, w jaki firmy testują, jak bardzo konkretna zmienna wpływa na reakcję odbiorców.
Na przykład firma może stwierdzić, że przypadkowa zmiana koloru przycisków w biuletynie e-mail z czerwonego na zielony znacznie zwiększyła liczbę kliknięć. Następnie firma może przeprowadzić serię testów A/B przy użyciu różnych kolorów, wysyłając jeden kolor do połowy próbki, a drugi do drugiej. Po każdym teście firma zachowa kolor, który wypadł dobrze, i przetestuje go w porównaniu z innymi kolorami, które wypadły dobrze, aż wyłoni się najlepszy kolor dla przycisków.
Preferencje zmieniają się z czasem, w miarę jak narasta poczucie samozadowolenia, więc nasza hipotetyczna firma mogłaby powtarzać ten test raz do roku, aby upewnić się, że wysyła najskuteczniejszy możliwy newsletter.