Co oznacza program partnerski?
Program partnerski to zautomatyzowany program elektroniczny, który obejmuje reklamodawcę internetowego i zrekrutowanych webmasterów. Webmasterzy, jako partnerzy, umieszczają reklamy firmy na swoich indywidualnych stronach internetowych.
Reklamy w programach partnerskich są połączone ze stronami internetowymi firmy i są nazywane linkami partnerskimi. Partnerzy zazwyczaj muszą ubiegać się o udział w programach partnerskich, chociaż większość programów partnerskich nie kosztuje nic. Gdy użytkownik online kliknie link partnerski, zostanie przekierowany na stronę internetową reklamodawcy, a jeśli klient/odwiedzający dokona zakupu, partnerowi zostanie wypłacona prowizja.
Innym terminem określającym program partnerski jest model partnerski.
Techoteka wyjaśnia program partnerski
Partnerzy decydują w ramach swoich programów partnerskich, jakie banery lub reklamy zamierzają umieścić na swoich stronach internetowych. Decyzja ta opiera się na ich indywidualnych obliczeniach, które reklamy firm najprawdopodobniej zainteresują odwiedzających ich stronę internetową. Zgodzą się również na programy partnerskie w oparciu o to, którzy sprzedawcy mają najlepszą strukturę prowizji, chociaż struktura ta nie jest zwykle uważana za bardzo wysoko płatną lub dochodową.
Najczęstszymi formami programów partnerskich są pay-per-lead i pay-per-sale. Programy partnerskie są uważane za najtańsze narzędzie reklamy online do kierowania ruchu na stronę internetową. W przeciwieństwie do pay-per-view lub pay-per-click, programy partnerskie płacą w oparciu o wyniki.