Nofollow to specyficzny znacznik w HTML, który umożliwia manipulowanie statusem niektórych hiperłączy. Polecenie nofollow zapobiega przekazywaniu autorytetu linku przez dany obiekt. Ten znacznik zapobiega również wpływowi linku na niektóre algorytmy indeksowania wyszukiwarek.
Co oznacza Nofollow?
Nofollow jest często używany w witrynach zawierających różnego rodzaju treści generowane przez użytkowników lub tam, gdzie może występować „spam w komentarzach”. Ze względu na charakter wielu blogów i stron z postami, spamerzy przesyłają dużą liczbę bezsensownych komentarzy, które mogą mieć wpływ na stronę lub witrynę. Nawet inne rodzaje bardziej spójnych komentarzy można określić jako spam w komentarzach i mogą one pomóc lub zaszkodzić witrynie w zależności od kilku czynników. Eksperci ds. utrzymania witryn często muszą odsiewać uzasadnione komentarze z tego zalewu „komentarzy black hat”.
W ostatnich latach eksperci Google wypowiadali się na temat polecenia nofollow, ilustrując jego zastosowanie w wynikach wyszukiwania Google. Eksperci SEO odpowiedzieli, dodając, że atrybut nofollow może również wpływać na zliczanie linków wychodzących w analizach metadanych. Niektórzy specjaliści tłumaczą stosowanie atrybutu nofollow tym, że chociaż aktywność linków wychodzących może wskazywać na zainteresowanie daną stroną lub witryną, może to również prowadzić do sytuacji, w których algorytmy wyszukiwarek błędnie oznaczają witrynę jako naruszającą zasady SEO zawarte w ich własnej filozofii; w takich przypadkach w najlepszym interesie właściciela witryny leży stosowanie atrybutu nofollow i innych taktyk w celu poprawy SEO w porównaniu z obecnymi algorytmami wyszukiwarek.