Meta tag to element, który dostarcza informacji o metadanych dokumentu HTML. Mogą to być słowa kluczowe, autor, opis strony lub inne szczegóły dotyczące danej strony. W przeciwieństwie do innych tagów HTML, meta tag nie jest widoczny ani wyświetlany na danej stronie.
Chociaż większość wyszukiwarek zaprzestała już używania meta tagów do pozycjonowania, tagi te są nadal uważane za przydatne w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i pomagają zwiększyć współczynnik klikalności witryny.
Meta tagi są również znane jako tagi opisu, meta tagi opisu lub tagi metadanych.
Co to jest meta tag?
Składnia meta tagu jest następująca:
<meta name = “type of meta tag” content = “content related the meta tag” />
Meta tagi są zrozumiałe dla maszyn i mogą być używane również przez usługi sieciowe i wyszukiwarki. Zazwyczaj zawierają informacje o stronie, których nie można przedstawić za pomocą innych tagów HTML i są uważane za kategorię optymalizacji na stronie. Chociaż początkowo wszystkie wyszukiwarki indeksowały strony internetowe na podstawie meta tagów, ich nadużywanie i upychanie w pamięci spowodowało, że większość wyszukiwarek korzystała z algorytmów, które nie są zależne od meta tagów do indeksowania.
Istnieją różne rodzaje meta tagów, z których najpopularniejsze to meta słowa kluczowe i meta opisy. Chociaż meta tag ma obecnie minimalny wpływ na pozycję strony w rankingu, nadal może pomóc w poprawie współczynnika klikalności, ponieważ meta tagi opisowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
Tworząc meta tag, należy pamiętać, aby był on precyzyjny i trafny dla danej strony. Zwiększa to czytelność i atrakcyjność treści. Meta tag powinien być krótki, jasny i zwięzły, a za najlepszą praktykę uznaje się unikanie używania tych samych meta tagów na różnych stronach lub ich powielania.