Co oznacza Cost Per Click?
Cost Per Click (CPC) to kwota płacona przez reklamodawcę wyszukiwarce lub innym wydawcom internetowym za każdym razem, gdy użytkownik reklamy kliknie link w reklamie. To kliknięcie przenosi użytkownika na stronę internetową reklamodawcy.
Techoteka wyjaśnia Cost Per Click
Podczas gdy CPC to kwota płacona przez reklamodawców wyszukiwarkom, Pay Per Click (PPC) to termin określający model reklamy internetowej. Cena płacona przez reklamodawców wyszukiwarkom – czyli CPC – różni się w zależności od wyszukiwarki i poziomu konkurencji dla danego słowa kluczowego.
To powiedziawszy, PPC i CPC są często używane synonimicznie.
Istnieją różne modele określania kwoty CPC, którą płacą reklamodawcy.
Stała stawka PPC to sytuacja, w której reklamodawca płaci hostowi witryny internetowej tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie jego reklamę na stronie internetowej.
PPC oparte na ofertach to sytuacja, w której reklamodawca zgadza się na umowę, w ramach której konkuruje z innymi reklamodawcami w publicznej aukcji. Aukcja ta jest organizowana przez wydawcę lub, co bardziej powszechne, sieć reklamową. Maksymalna kwota, jaką reklamodawca jest skłonny zapłacić za kliknięcie danej reklamy (często na podstawie jednego lub więcej słów kluczowych lub fraz) jest określona w umowie. Używane są narzędzia online, a aukcja jest przeprowadzana automatycznie za każdym razem, gdy użytkownik kliknie link w reklamie.
Takie modele umożliwiają zarządzanie ofertami na dużą skalę; niektóre mają nawet miliony ofert PPC w wysoce zautomatyzowanym systemie, który ustawia każdą ofertę w celu maksymalizacji zysku lub maksymalizacji ruchu.