Co oznacza Co-marketing?
Co-marketing to forma zautomatyzowanego marketingu, w której sklep elektroniczny (lub firma sprzedająca swoje towary lub usługi przez Internet) nawiązała współpracę z innym sklepem elektronicznym, w którym każda firma sprzedaje swoje produkty online. W innych przypadkach współmarketing jest definiowany jako dwie firmy, które wspólnie opracowują i sprzedają produkt online.
Techoteka wyjaśnia Co-marketing
Co-marketing to sposób na dzielenie się wydatkami marketingowymi, co z pewnością może być pomocne dla firm, które chcą obniżyć koszty. Hipotetycznie, współmarketing powinien zawsze przynosić obopólne korzyści, więc firmy wchodzące w porozumienie o współmarketingu muszą upewnić się, że mają wspólne cele marketingowe i podobne filozofie firmy.
Wielką zaletą współmarketingu jest to, że poprzez łączenie i integrowanie danych klientów firmy współmarketingowe mogą mieć dwukrotnie więcej klientów niż normalnie. Wadą jest to, że jeśli jedna z firm nie wykazuje się dobrym zmysłem biznesowym lub nie stosuje należytych praktyk biznesowych, może to również wpłynąć na reputację drugiej firmy.