Co oznacza Business-to-Consumer?
Business-to-Consumer (B2C) to internetowy i elektroniczny model handlu (e-commerce), który oznacza transakcję finansową lub sprzedaż online między firmą a konsumentem. B2C obejmuje wymianę usług lub produktów między firmą a konsumentem, w ramach której sprzedawcy sprzedają produkty konsumentom.
B2C jest również znane jako business-to-customer (B2C).
Techoteka wyjaśnia Business-to-Consumer
Firma, która sprzedaje towary online indywidualnym konsumentom, jest klasyfikowana jako B2C. Eksperci zasugerowali, że działania online B2C odegrały kluczową rolę w kształtowaniu Internetu, pomimo pęknięcia bańki internetowej pod koniec lat 90. Podczas gdy wiele internetowych witryn biznesowych B2C zostało zamkniętych w tym czasie, wkrótce potem nastąpił wzrost liczby klientów elektronicznych, co pomogło katapultować działania e-commerce. Firmy wykorzystały to, tworząc elektroniczne witryny sklepowe po odkryciu, że mogą sprzedawać większe ilości towarów za pośrednictwem modeli B2C.