Co oznacza Black Hat SEO?
Black hat SEO odnosi się do nieetycznych lub agresywnych technik stosowanych przez niektórych webmasterów w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach.
Wraz z rozwojem Internetu eksperci IT ogólnie zdefiniowali techniczne, jak również społeczne standardy legalnego tworzenia witryn i stron w celu uzyskania widoczności w wyszukiwarkach.
Black hat SEO to praktyki uznane za nieuczciwe przez ogólną społeczność internetową, a zmiany w głównych wyszukiwarkach, takich jak Google, zostały wprowadzone w celu uniemożliwienia webmasterom black hat uzyskania pożądanych wyników.
Black hat SEO jest również znane pod wieloma innymi terminami, w tym:
- Spamdexing
- Search engine spam
- Search engine poisoning
- Search spam
- Web spam
Techoteka wyjaśnia Black Hat SEO
Ogólnie rzecz biorąc, kwalifikatory „white hat” i „black hat” były używane jako skrót do opisywania intencji i motywacji różnych typów użytkowników IT, na przykład: hakerów i pracowników ochrony.
Osoby stosujące praktyki black hat SEO mogą nie działać nielegalnie, ale uważa się, że „grają systemem” i niesprawiedliwie wpływają na wyniki wyszukiwania.
Praktyki takie jak „upychanie słów kluczowych” są dobrym przykładem black hat SEO. Upychanie słów kluczowych to oszukańcza technika mająca na celu oszukanie wyszukiwarek, aby myślały, że treść jest bardziej istotna niż w rzeczywistości, poprzez przeciążenie strony internetowej słowami kluczowymi.
Jednym z aspektów black hat SEO jest to, że marketerzy mają tendencję do skupiania się wyłącznie na wynikach wyszukiwania, a nie na doświadczeniu użytkownika.
Pracownicy Google analizują praktyki black hat SEO i firma wprowadza zmiany w swojej wyszukiwarce, aby zapobiegać tym nieetycznym praktykom. Na przykład wprowadzają bardziej złożone algorytmy, które mają na celu wykazanie, czy treść internetowa jest rzeczywiście istotna i generuje organiczne wyświetlenia stron, czy też jest wzmacniana metodami black hat SEO.