Microsoft Outlook to zastrzeżona aplikacja do zarządzania pocztą e-mail i zadaniami, dostępna w większości wersji pakietu Microsoft Office. Została wydana po raz pierwszy z programem Exchange Server 5.5 jako program w pakiecie, a później zintegrowana jako podstawowa aplikacja z pakietem Microsoft Office 97 i kolejnymi wersjami.
Co oznacza Microsoft Outlook?
Microsoft Outlook został pierwotnie wydany, aby zapewnić użytkownikom możliwość konfigurowania kont/usług pocztowych POP3 i internetowych na komputerach stacjonarnych/lokalnych.
Użytkownik może tworzyć, wysyłać, odbierać i zarządzać jednym lub wieloma kontami e-mail za pomocą programu Microsoft Outlook. Chociaż Microsoft Outlook jest popularny głównie jako klient poczty e-mail, umożliwia on również tworzenie i zarządzanie kontaktami, kalendarzami, zadaniami, dziennikiem osobistym oraz obsługę przeglądania stron internetowych.
Może konfigurować i odbierać kanały RSS, aktualizacje społecznościowe, udostępniać kalendarz, prognozę pogody i wiele innych. Program Microsoft Outlook można zainstalować i używać jako samodzielnej aplikacji lub z programem SharePoint i serwerem Exchange w środowisku korporacyjnym/sieciowym.