Model biznesowy „Consumer to Business to Consumer” (C2B2C) jest powszechnie kojarzony z transakcjami e-commerce. W modelu C2B2L firma działa jako pośrednik między dwoma konsumentami wymieniającymi towary. Taka wymiana to transakcja biznesowa, w której jedna z osób występuje jako sprzedawca, a druga jako kupujący.
C2B2C to popularny model w Internecie, gdzie wiele stron internetowych udostępnia platformę, na której dwie strony mogą prowadzić ze sobą interesy.
Techoteka wyjaśnia model „Consumer to Business to Consumer”
Przykładem modelu biznesowego „konsument – firma – konsument” jest serwis taki jak eBay. Korzystając z eBay, sprzedawca wystawia przedmiot na licytację, a zwycięzca licytacji kupuje go od sprzedawcy. Osoba ta jest klientem eBay, podobnie jak sprzedawca. eBay działa jako pośrednik między dwiema stronami, podczas gdy jedna sprzedaje towar drugiej za określoną kwotę. eBay pobiera prowizję